Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


onsdag 29 oktober 2008

Tuffa tider för en drömmare

Hallå! Okej, det börjar tighta till sig nu. I skolan alltså. Det känns som om det är det enda man kan tänka på nuförtiden, det och att Victor kommer, och G-festen också såklart. Men just nu känns det tungt med skolan. Fick idag reda på att jag fick underkänt i sittande-projektet. Det innebär inte så mycket för mig, jag är ändå stolt över mitt arbete! Dock innebär det en hel del extra arbete, måste komplettera upp för saker som de kände de saknade, och det är precis vad man inte vill ha just nu, mer arbete. Finns inga sätt att klaga sig ur det här. Men Jag tycker det är svårt att veta hur mycket man skall lyssna på sina lärare. Man vill ju inte tappa sin egna stil, sin egen konst. Att hitta den balanserande gränsen mellan en själv och de andra är svår, och det är det som tar tid, helt enormt mycket tid i form utav tankearbete. Jag var redan ganska nischad när jag kom till Växjö, jag har ganska utpräglade teorier om design och konst. Svårt att veta hur mycket man ska låta dem mixtra med det.

SKOLARBETE; Mini lista to self:
1. Moodboard och storyboard
2. Workshopen
3. Anders Bergströms två uppgifter
4. Böckerna och recensionerna
5. Komplettering av sittande projektet

1 kommentar:

Helene sa...

Hoppas Victor fixar lite gott käk med mycket kärlek och energi så Du får laddade batterier inför Ditt skolarbete! - Man har mer energi än vad man anar och ibland överträffar man sig själv!
Påskbubben nedan är helt underbar, passar kanske bättre i spöktider! -HhhhUUUU!