Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


måndag 6 oktober 2008

You want art? I'll give you art!



DETTA ÄR KONST

Lyssna
Öppna ett nytt fönster och klicka på länken ovan

Det finns ingenting som är mäktigare än konst. Tro mig. Den kan göra vad den vill med dig. You better believe it. Den kan när som hälst få dig att dansa på skolmatsalsbordet iförd en björnekostym samtidigt som du felaktigt citerar fröding: Jag är en hamster. You better watch out. Tror du på det, är det på riktigt. För det är det det handlar om. Personlig övertygelse. Jag är övertygad av musiken du lyssnar på. Jag vill typ följa med den dit den är på väg. Var kommer den landa. Det är det som är konst för mig. Fast jag vill inte använda ordet konst, för direkt finns där människor som tycker och daltar om att konst är statyer och tavlor. Jag skulle vilja höra deras argument. blä. Anyway, konst övertygar till den gräns att man inte längre bryr sig om vad det egentligen är. Man ser bara en äkthet, något otyglat och oförutsägbart. Kalla det för ett äventyr om du vill. Jag skulle kunna mala en hel jädra natt om ditten o datten. Dessvärre passar det inte min nuvarande livstil. Nu ska jag nämmligen tygla konsten och matematisera den till ettor och nollor i vad som också kallas för designhistoria. Jag svär, läser jag namnet Bruno Mathsson så mycket som en enda gång till, tänker jag skratta hela vägen till containern. Ciao.

1 kommentar:

Helene sa...

-Såå... bra! Du kan verkligen sätta ord på Dina tankar!