Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


lördag 25 oktober 2008

Dagens tips 1-5

Nu fortsätter en tradition. De jag jobbade med på JM i somras kanske minns "Dagens tips 1-5".
I alla fall, jag har ett par saker att tipsa om som bara är för bra för att missas. Mina damer och herrar, dagens tips 1-5:

1. Ms. Swan - En produkt av MAD TV. Hejdlöst roligt, gud hjälpe!

2. Tomas Andersson Wij - Singer/Songwriter. Bara allmänt tips, lyssna på allt!

3. Olafur Eliasson - Dansk/Isländsk konstnär. Spana särskilt in "Weather project", genialt!

4. Ron Mueck - Australiensisk konstnär. Gör hyperrealistiska skulpturer. Nästan sjukt!

5. Sigur Ros - Isländskt "postrock" band. Jag är fullkomligt såld! Låten är "Glosoli", volume up!



Okej, statuscheck: Ska till Astridien och dricka te, äta popcorn och se spansk skräckis! Längtar efter dig Victor! Kramtja

Inga kommentarer: