Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


måndag 13 oktober 2008

Vad som surrar i huvudet!


Inget, totalt tomt. Måhända blåser en och en annan rullande präriebuske förbi every once and a while. Känns en aning nollställd inför det nya projektet också. Lite för intensivt med redovisning redan på onsdag. en dag att presentera resultat med modell, holy christ. Anyway. Har spanat in en klocka i stan. En CK klocka, oh god, jag är svag för dem. När jag såg den i pereforin stannade jag plötsligt upp. jag vred huvudet åt skyltfönstret till, och en röd matta rullades ut framför mig. En ljusstråle bar mig varsamt genom luften i riktning mot klockan där den låg, ren, äkta och fullkomligt bedårande fin. Jag har en grej för klockor. Lärde mig inte klockan förrens jag gick i fjärde klass på mellanstadiet, smaka på den. Fint folk kommer alltid lite sent. hehe. Nä, jag ser dem som smycken. And this one, I got to have!

Puss på alla som förtjänar det. Still hate you genpool-gubben, still hate you!

Inga kommentarer: