Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


söndag 19 oktober 2008

Rough morgon!

Ouch, rough morgon! Blir väckt av en skrikande hyresgäst som bankar på alla dörrarna i korridoren. Jag var uppenbarligen den enda som tyckte det var märkligt, för jag var den enda som öppnade dörren och kollade ut. Han får syn på mig och rusar fram mot mig. Han gastar och gormar om att han har fått två kalsonger stulna från tvättstugan i korridoren under mig. han säger att han ska ta saken i egna händer. han säger att polisen inte brydde sig. (haha?) Det slutar i alla fall med att han skrikandes vänder ryggen till och stormar iväg nedför korridoren hotandes alla till livet om han inte har tillbaka sina två boxerkalsonger innan solnedgången. Jag stod ju kvar ute i korridoren, helt omtöcknad, i morgonrock och tjugotvåtusen ton "gomorron" i ögonen, chockad och bestört. Nu sitter jag här med en burk kikärtor och ska snart, sart gå till gymmet. Det kan fortfarande sluta bra! :D

2 kommentarer:

Betty sa...

Åh vad jobbigt. Skönt för dej att byta bostad. kram mamma

Helene sa...

Hallå fantastiska Henrik! Du är sååå duktig på att uttrycka Dig och förmedla Dina tankar i denna blogg! Och... Du har verkligen en ängels tålamod! Bit ihop ett tag till och se till att komma genom böckerna.
-Kraaam och Lycka till!