Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


söndag 5 oktober 2008

Dagen då "tråkigt" kom till Växjö


Hallå!
Det regnar där ute. Jag sitter här inne och är på världens myshumör, men det är inte så mysigt någonstans, och sen så vet jag att jag behöver plugga tills på tisdag, för då ska vi ha ett text-seminarium igen. Ska jag träna, eller ska jag stanna hemma, koka te, koppla in dvd'n och kolla på någon rolig film? Jag är ju dessutom lite förkyld, så jag kanske inte bör anstränga mig. En sak jag är sugen på, och har varit ett tag, är att ha någon slags photosession dag, med klasskompisarna. En photosessiondag med en touch av mode och höst. Man blir så inspirerad när Victor är ute och far och jämt har nya fina bilder att visa upp, jag kan också. hehe! Vad sägs?

Jag tror jag har kommit på ett bra tema till min kostym till Gamlingsfesten också. Vad det är säger jag inte, det får bli en hemlis. Jag måste bara höra med Mikaela, Frida och Jessica hur och när de ska ta sig till Leksand och hem, jag hoppas på att kunna tagga along.

Och förresten, ska förmodligen flytta till nytt ställe här i växjö. Imorgon ska jag ringa och se om det finns lediga lägenheter där, jag är optimistisk.

Nu ska jag fan ta mig cykla och handla godis, ja jädrar. Jättekram!

Inga kommentarer: