Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


torsdag 18 september 2008

Två duktiga dagar


Hallå.
jag har haft två jättebra dagar. Skolan har gått riktigt bra, jag har hållt mig framme med läxor, och pallbygget som nu är avslutat. Dessutom har jag mödat med gymmet två dagar i rad, riktigt tagit ut mig, så nu är jag sådär härligt små-öm i hela kroppen, love it. Går framåt med träningen förresten, har ingen våg här ännu, men jag kan se klara resultat, har nog gått upp 3-4 kg i muskelmassa sedan en månad tillbaka, tummen upp. Det sociala då? Det går finfint, klassen är helskön. Alla är så olika, men lika på något sätt. En skön samling människor. Vi som går Teknik&Design här i Växjö är de ända på hela universitetet som har ett klassrum med permanenta arbetsplatser, och om man kollar sig omkring på skolan så ser man olika folk sitta utströdda där och där, men vi sitter alltid tillsammans. Vi har det skitmysigt. Imorgon var det tänkt att vi skulle ha klassfest och sen gå ut på after-school, och det kommer säkerligen många göra, men jag tänkta åka bort över helgen. Hoppas de kan förlåta mig, hehe, tänkte försöka att inte ge efter för den där stereotypa bilden av studentlivet. Man måste inte festa och dricka all the time bara för att man kan och det är FF. Nästan lite småtöntigt om jag får säga't. Har nog hellre te-bjudning med kakor och bullar framför en film eller någonting. Låter la mysigt. Nu ska jag laga veckans sista lunchlåda. All denna matlagning, suck. Okej, kyckling eller quornfärs idag? hmm, jag tror det blir quornfärs, det är snabbare. Tjing tjing på er.

1 kommentar:

Hannanas sa...

Aight, jag läste lite (läs allt) (jag menar att JAG läste allt, för jag är VÄLDIGT pigg (på att missbruka herrens namn, versaler och paranteser), måste vara den friska luften haha) Och jag vill bara ögreea om studentlivs-myten, att det känns sjukt själlöst och semi-svagt. Jag hakar LÄTT och fan så mycket hellre skoj och mys, snarare är hetsfest och ragg. Jag har ju min man i mitt hjärta aight! Te hos mig! Lamprigg hos dig! word/Banana