Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


lördag 13 september 2008

Starta eget


Morgonen har grytt. Victor ringde och väckte mig vid 09.30 tiden och jag hoppas jag inte svamlade för mycket. Somnade dock om och vaknade för kanske en halvtimme sedan, så nu är jag nyduschad och klar för dagen. Men vad ska jag göra idag? Planen var; Tvätta en maskin tvätt, gå till gymmet, köpa stuffs inne i stan och laga käk sen på kvällen. Jag ska nog hinna med att vara lite kreativ också. Skissa på sittande-projektet som vi ska ha nästa vecka, och sen även kanske göra lite klippa-klistra konst som jag inte hann med igår. Good plan. Det är skönt att det är lite lugnt nu. Man får andrum och tid att strukturera upp livet, få lite rutin här och där.
Vilken tur att jag inte är så jätteförtjust i alkohol. Vore jag det, skulle jag varit så jävla nersupen redan. Första veckan hade vi typ 4 fester, igår var det Nationsintroduktion och idag är det kräftskiva. Veckan ut är det en massa fastligheter också. Man behöver ju inte dricka, så mycket. En Tjej i klassen som heter Johanna (skittrevlig) dricker inte alkohol. Jag har sjyssta anledningar att bli lite som henne, jag har nämligen inte hittat någon billig alkoholdryck som är god. Öl, vin,cider =nej. jag och Johanna kan väl dricka oboy eller något annat medan vi ser på när de andra blir fullare och fullare och tjockare och tjockare. Haha, inte det att jag är anti på något sätt. Jag gillar att leva dagen efter. Har haft ett par sådana där riktigt big-bang hangovers och de var inte så najsiga.
Jag känner att magen behöver frukost, vi får snacka mer om fylla en annan gång. Havregrynsgröt - here i come.

Inga kommentarer: