Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


söndag 14 september 2008

Illustrationer

"Rosa & Belinda"


"Nattmackan"


Matisse-inspirerade illustrationer i papper. Jag har alltid gillat Matisse-målningar. Hans färgkombinationer är mästerliga. Han gjorde både målningar och klippa/klistra-konst. Jag har pysslat ganska mycket med målning själv, men på senare tid har jag blivit mer intresserad av "klippkonst". Färgerna blir alltid rätt, och jag slipper ha världens dyraste penslar för att få de där knivskarpa kanterna. Resultatet är en serie gratulationskortsliknande illustrationer med mycket färg och höga kontraster. Här ovan ser ni två av dem. Nu måste jag dock rusa, brunch i stan. Ciao

Inga kommentarer: