Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


söndag 14 september 2008

Cykellotteriet från helvetet

Jag och Hanna


Lotteriet som blev en frågesport, slutade inte lyckligt. Ingen utav oss fick en cykel. Fult gjort av studentkåren och näringslivet som arrangerade det hela. Av lovade 100 cyklar, delades det bara ut 51, inklusive de som arrangörerna tog åt sig själva. Så där stod vi, lurade och förbannade. Malin och Hanna stormade in i auditoriumet och skällde ut arrangörerna efter noter. Vi var så arga att vi gick till tidningen och berättade historien för en journalist. Fy attan! Personligen var det ganska okej, jag menar, jag har cykel och vi fick iaf en brunch och en standup show för 20 kr. Hade varit fint med en cykel dock, att ge bort till Victor eller någon annan som behöver en. Fult...
Det var en jättefin cykel också!

Vi gick i alla fall och fikade på ett konditori lite senare, som ju var desto trevligare.
En annan sak, tråkigt att det är svinlångt till Coop härifrån. Coop är den överlägset bästa matvarubutiken, de har allt. Inklusive min favorit sojafärs, mm, oslagbar...Två påsar, tack så mycket.

Klockan sju ikväll blir det baguetteparty hemma hos Elin. Ska sova lite innan dess. Kram.

Inga kommentarer: