Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


tisdag 16 september 2008

En kväll på sigfridsvägen 21



Sitter hemma här i mitt rum. Detta är nu officiellt mitt hem. Första hyran är betald, och fakturan för nästa månad ligger här brevid mig på skrivbordet obetald. Jag ska bekymra mig om den imorgon. 2160:- för 20 m2 där det ingår vatten, el, internet och kabel tv (delat kök,dusch och toalett). 8 minuter från campus med cykel, 4 minuter till stan. Det är höst nu. Imorse var det riktigt bitande. Jag har för vana att ta en halsduk innan jag lämnar huset, bara det borde vara ett sign. Snart faller löven från trädet som står utanför mina fönster in mot innergården och all världens insyn från andra sidan innergården drabbar min boning. Kanske någon som vill ha burktelefon?

I skolan har vi en intensiv verkstadsvecka. Spån och flisor har redan bildat ett moln över nedre delen av byggnad M. Alla skall göra en speciell sorts pall som introduktionsuppgift till verkstaden. Färdig pall equals verkstadskörkort. Sedan är det dags att designa en egen sittmöbel från skratch. Jag har många skisser, som vanligt. Det känns absolut att jag har hittat en nisch, en personlighet i designandet. Känns toppen faktiskt. Jag borde göra min läxa nu. Lyss till det här: Vad är skillnaden mellan Järn, Aluminium och Plåt? Var köper man det, historik, pris, frakt, användningsområden...bla bla bla... jobbigare än vad man tror. Jag gjorde samma läxa fast med trä idag i lunchas, det tog aslång tid. Got to do it now, för imorgon byggs det på av ett nytt material; plast. Haha, en sista sak. Idag hade vi en föreläsning. "Ytbehandling genom tiderna" kallade de den, Visst låter det skoj? Haha, de kunde väl åtminstone ansträngt sig med namnet. Jag fick lukta på ett limm gjort på kokade fiskrester; "fisklimm". Det luktar som det låter, fast värre. Läxa var det ja. Kramar på er!

Inga kommentarer: