Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


lördag 2 oktober 2010

stock photos


VACKRA SCENER I SCENERIET FT. ÖLAND/STHLM.
Detta finns runt omkring oss varje dag, förbaskat ballt. Varför härma när man kan närma, sig det ute i det vilda? Fake is boring, upp med fläsket och ut med sig, och finn att den friska luften gör gott för rosorna på kindämnet. Återvänd sen in och drick kaffe och ät en bit rykande färsk äppelpaj med någon du älskar så kommer du ha ett jävligt ballt liv, frände mi!

Blev klar med mina undersökningar av invaxade linnetyger i torsdags. Det tog många timmar inne i kemirummet på Konstfack, men det var värt det. Det fanns något otroligt tillfredställande med att smälta in de olika vaxblandningarna i tygbitarna med strykjärnet. Pyssligheten börjar onekligen ladda upp inför allhelgona som nu ligger just om hörnet och väntar med all sin förbannade mysighet. Hade en underbar höstdag idag. Solen sken och fick träden att lysa i guld, och under dem spatserade jag förnöjt omkring med en luxuöst mättad mage. Köpte bröd och äpplen på Bondens Marknad, dit lokala bönder kommer varje lördag fram tills november och säljer sina varor - utan mellanhänder eller e-ämnen. så förbannat värt. Jag köpte sesambröd och äpplen, om ni nu råkade undra. Mitt sällskap köpte då betydligt mer, vi gillart! På måndag blir det redovisning av linne/vax projektet. Jag är askunnig inom ämnet nu, så det känns stabilt - som dr. alban skulle skaldat. Därefter väntar nya projekt, som ännu döljs av en dimma av from ovisshet. Innan det, ännu igen, stundar jobb på Intiman. Men allra först ska jag möta upp med töserna tu; Cissi och Fanny för en flarra vin någonstans.

Kärleksvis,
er framförhållda Henk

Inga kommentarer: