Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


onsdag 13 oktober 2010

Maybe-pile

Har en gay old mornin', med långsamtgående fortskridning. Ska jag skolvägar fara, eller bli hemma och fixa med bestyren vardagen skänker mig. Frågorna hopar sig - jag lägger dem i en maybe-pile och väljer ut en i taget. Men inte nu, för nu är det dans dans dans. Pussycat Dolls (!?) skränar ur de nyanlända högtalarstyckena och det gungar i min datorstol och allt känns aning burleskt och udda, haha. Ärligen så! Och också, ikväll kommer jag att ha sålt min första tingest över blocket. Bordet och stolarna jag så hårt marknadsförde, de låga ni vet, de är soon to be pushing up the daisies. Passed on. Någon trevlig snubbe vid namn David Lindau skickte mig mail och proklamerade sitt intresse. Jag får en tjuga, och han får bord och stolar. Rättvist och utan ocker. Som det ska vara. Min förhoppning är att där kommer finnas en Stockholmsunge som kommer klättra och knåda bordet och stolarna med sin kärlek. Nu dags för maybe-pilen (kanske-högen). Into the abyss. Kyss
//H

Inga kommentarer: