Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


tisdag 5 oktober 2010

Älvsjöfrisören pt.1

SOMMARENS SISTA ALIBI
Flög just genom luften och landade på golvet hemma hos Matilda och My i Älvsjö. Jag älskar att kompetensen finns i huset, som man säger, den finns faktiskt förbaskat ofta i huset. Den är bra på ditt och den är bra på dutt, och ingen är missunsam. Jag blir klippt av Mysse och alldeles just kom jag hem från ett Capoeirapass sällskapat av Fanny, som dessutom är en grym sångerska och ska lära mig att bättre orda sångstrupen någon gång snart. Och så är Eric duktig på massage, Oscar och Matilda på att baka och laga god mat... Ni är underbara att ha nära, mina vänner. Ni kan så mycket. Jag lär mig av er och som tack dokumenterar jag. Jag fotograferar vilt och ohämmat, och ni idkar kärlek med linserna på både mig och kameran mina fagra vänner. Imorgon ska jag ta underjordsvagnen genom tunnlarna till skolan och göra skäl av studiemedlet, nytt projekt - vet inte riktigt vad det går ut på ännu, men där finns säkert något underbart huvud som snappat upp klarare besked. Nu är det bingen med besked!
Nattisvis Dein geschenke

Inga kommentarer: