Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


söndag 10 oktober 2010

Words do come easy

Om jag blev författare skulle jag lätt skriva på engelska! Man kan med engelska knorra till texter så att de får ett uppschwung - mycket handlar om orden i sig. Man kan hur lätt som helst blanda ett generellt samtida engelskt språk, med ett mer komplext och kanske äldre sådant, och kontentan blir inte bara rapparkalja, utan snarare succé. Jag har just nu två favoritord som snurrar runt i huvve. Stigmatiska sådana, men vackra som tusan. De liksom sitter så förbaskat bra i munnen! jag sänder er wikilänkar:

Abyss - Wiki
Void - Wiki
Void - Said by Sauron

Inga kommentarer: