Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


fredag 8 oktober 2010

Fräcka Fredag

Dagen har hittils begynnt sig med uppvaknandet i en städad lägenhet. Nu har jag, en timme senare, också vaskat av mig och trimmat mustaschen, Mmmjepp, och sitter och sörplar nöjt ur ett glas med varmdricka.
Vi drar till skansen idag, senare, om en timme faktiskt. En timme på mig att samla ihop teckningsverktygen, stuffa ner dem i en väsktingest och vara begådd till tunnelbanan. Jag har aldrig varit på skansen förrut, det ska bli trevligt, trotts det kalla och regniga vädret. Hade där funnits en teckningsintresserad gud hade denna dag skänkts guldbeslöjade solstrålar att sirla genom umbralöven och över mitt ritblock. Vi sitter nog inne, eller, jag gör nog det. Där är det torrt för mig och min termos.
Tills åter//Hå

Inga kommentarer: