Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


tisdag 26 oktober 2010

spröjs eller icke

Logga in, läser jag bestämt högst upp i marginalen när jag passerar sidvyn. Logga in! Jag fantiserar att tonläget är högt och uppmanande, hänsynslöst nästan otrevligt bestämt. Bäst att lyda. Dendett kommer vara klokare än jag om femtio år, och jag vill inte vara sen med att bygga upp förtroendet. Jag loggade in. Fred!
Bestyret med soffbordet fortsätter som en odyssé ut i det okända. Kommer inte bära hem et heller. Det är en smula överdesignat, något som ofta händer när just händerna är fria. Den rena linjen är så enkel att bryta. Blir mer och mer skeptisk till dekor i övrigt. Jag tror fan inte det kan rädda någon. Pyntmasshysteri är ordet jag väljer att pannvecka ansiktet för ikväll. Människan måste väl för bövelen vara boss över sina ting, och inte tvärt om. Minimera och osynliggör möget, ska jag göra - fast på ett smart sätt. HUR, är en fråga att brottas med imorgon. Jag är hoppfull. Miguel Salinas, en av mina lärare från tiden då jag pluggade i växjö, sa en gång att "good design tends not to be noticed". någonting som retade mig då, men som tusan i mig blir sannare och sannare. Jag vill hellre se dig på andra sidan soffbordet, än något pyntmög som hänger och dinglar någonstans. Men som med mycket, var jag bara tvungen att prova på själva idén, om det gick att göra, och det gjorde det. Nu fortsätter experimentet. Bilder på transformationen bifogas vid kulmen av varje skede. Som sig bör. Först upp blir att prova svälla träet iförd en järnkrage. stay tuned! Kulmen av varje skede är ofta och gärna, nuförtiden. Besöken hopar sig och jag längtar också besöka. De senaste åren har jag besökt som en tok. Farit hit och dit med flit och jag har alltid gillat det. Nu är jag stationär och en inskränkt södermalm-telefonplanare, mer eller mindre. Vi borde göra fler dagsutflykter. Hmpf, vi, JAG borde. Herre över sin egen borg om man får be. Ta tag i det Henkhenk. -I will!
Henk Återkomsten

Inga kommentarer: