Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


torsdag 7 oktober 2010

Freund auf ordnung

ORDNING, RAKA LED, GIV AKT..
ropar han uti kaoset men tingen ligger döda kvar där han lämnade dem. Ett dagskaos tänkte han och såg ut över röran med bedrövad min - Hur kunde en middag med kaffe på maten bli en hel lägenhet i uppror? Var det inte igår jag tvättade? Visst diskade jag väl imorse? Han erinrar sig själv bilden av honom själv stå böjd över spisen med stålullet rivande över järnen så spånen flyr uti ett svart dammmoln tillsammans med ett stänk inbränd linsgryta. Visst var det så! Bäzzt att kötta igång lite skönt disk-jockey-beat och fixa fint tills el Farso kommer morgondags. Med sig har han en massa pryttlar, resten av bohaget anläder och senare samma dag kommer jag jubla över den dammsugarrena känslan mitt golv aldrig förut känt. Thats right, hold me to it! Farsan kommer hit och åker vidare på Lördag - och jag, jag står till gladelig hushållstjänst för besöket. Familj och vänner - ni vet, ni är alltid välkomna hit! Begagna mina kvadrat och gör mig livssällis när ni vill.
Nu, jezt, sitter jag och planerar soffbord i huvudet, knapprar på dator med händerna och stirrar diskbelägenheten med ögonet. Vagelstatus; still there. Frågan är om jag int ska je IOU design ett produktförslag också, jisses ja. Vore jag inte så kloger som jag är, skulle jag tro jag va domm. Hä hä.
Gekramen H

Inga kommentarer: