Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


tisdag 16 december 2008

Jävligt odd natt!

Okej, jag vill bara inleda med att det var en jordbävning i södra Sverige inatt! Epicentrum någon mil öster om Lund, men skalvet kändes ända upp i Växjö. Jag vaknade tidigt tidigt på morgonen av att rummet skakade, sängen skumpade upp och ner, men jag trodde att det var ett godståg på järnvägen. Men när jag vaknade och satt på datorn ringde Victor mig på skype, där han frågade mig om jag känt skalvet. 4,7 på richterskalan. Coolt och ganska hemskt på samma gång. Hela natten var skitskum, dröm hemska drömmar om att vara förföljd av Michael Meyers från Halloweenfilmerna, och en massa andra drömmar om döden. Försökte jämna ut ångestnatten med att ha en skrattmorgon, tittade klart på filmen jag lånade av Frida och Jessica. Haha! Hoppas allt är bra med er!

1 kommentar:

Betty sa...

Felix satt utanför fönstret och skrek, som om han var allvarligt skadad. Strax därefter låter det som om Anders trillar ur sin säng på ovanvåningen. Men man kan inte trilla ur sin säng i nen minut... Jo det skallrade en aning. Krama Victor ifrån mej, och önska honom en riktigt God Jul Betty