Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


måndag 8 december 2008

En dag på pappersbruket i Lessebo

Haha, har inte nog samlade tankar för ett inlägg egentligen. Vi var i lessebo idag. Pappersbruk brukar ju, enligt allmän kännedom, lukta as! Men, jag kände ingenting. Medans till exempel Ingela öppet började hulka sig av invärtes ångest när bilen rullade ner fram på uppfarten till fabriken. Pappersbruksdoften kanske är för lik min egna lukt, haha. Okej, idag har varit en väldigt rolig/flummig dag, och det är inte länge kvar tills jag flyttar till krebo!!! WOHOO. alltså alla dessa flyttar och strävanden. Nu har konstfacks inlämningsuppgifter för antagningen 09 publicerats. men i frågorna kring vilken av konstfacks alla utbildningar jag vill söka så har givetvis en annan fråga dykt upp. Varför låser jag mig till Sverige? Idag satt jag och sökte runder på internet efter designskolor ute i vida världen. Blev ärligt talat väldigt frestad. Milano har många designskolor som verkar skitbra, men de kostar kanske 110 000 för ett år, sen är sista året på italienska typ. Då lät designhögskolan i Christchurch på Nya Zeeland bättre. Tänk er, nya zeeland, vilken lycka... Älskar ju engelska språket också, skulle gärna bli bättre. Ja, det är mycket man vill som en vän sa till mig idag. Haha. Men, jag får försöka hantera nuet innan jag ger mig in i det företaget, framtiden alltså. Det handlar om en massa saker. Okej, nu är jag hungrig. (De har knyckt ännu fler saker ur mitt skåp i köket och lämnat dem äckelpäckel skabbiga i diskhon, tror jag ska fucking strypa någon snart. hoppa i sjön ditt as som inte kan respektera min "personliga sfär". som ni märker är jag uppenbart irriterad, hehe, inget allvarligt dock! Det är bra att ha små agg i sin vardag, så man har något att gnälla över på luncherna i skolan:P Nu ska jag käka müssli. Tjingtjong!

Inga kommentarer: