Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


fredag 19 december 2008

Ett sista innan julen.

Ett sista inlägg innan julledigheten, Gran Canaria och Berlin. Alltså, det är en grej jag tänkt på. Kommer, gud hjälpe, låta svinkonstigt - men here goes. Jag har alltid funnit någonting väldigt fascinerande med toaletter (alltså rummet, inte prylen). Där får man alltid tid för sig själv, tid för tankar. Vart man än är, finns där nästan alltid en toalett man kan fly till om man skulle behöva det. Inte bara för att uträtta sina behov, utan även om man vill gömma sig, komma undan, dryga ut rasterna, osv. Jag finner dem som sagt fascinerande. Jag förknippar dem också med resande, lärdom och vishet. Liksom, tänk på alla toaletter på alla olika omöjliga ställen man varit. Tänk att man hamnade just där, vilken slump! Man tittar sig i spegeln och ser sig själv, på en plats där man kanske aldrig varit förut, mäktigt.
Ett tag försökte jag hålla koll på alla toaletter jag besökt, vems toalett, och om de har fler än en toalett räknas dem andra också, osv osv. Här kommer tidshistoriens knäppaste lista. Haha, herregud. Detta är garanterat något du inte visste om mig, en liten inblick i mitt huvud. Varsågod:

-Barndomshemmet, Bankogårdsgatan, helsingborg (2st)
-Jönssons, Bankogårdsgatan, Helsingborg (3st)
-Gervards, bankogårdsgatan, Helsingborg (2st)
-Mammas lägenhet, Elinebergsvägen, Helsingborg (1st)
-Pappas bostadsrätt, Markegångsgatan, Helsingborg (2)
-Mammas bostadsrätt, Markegångsgatan, Helsingborg (2st)
-Mammas bostadsrätt, Markegångsgatan, Helsingborg (2st)
-Pappas villa, Lukas gata, Helsingborg (2st)
-Pappas villa, Filbornavägen, Helsingborg (2st)
-Mormor och morfars villa, Södra utmarken, Ängelholm (2st)
-Mormor och Morfars lägenhet, Tegelbruksgatan, Ängelholm (1st)
-Mauritzsons, Påmona, Ängelholm (2st)
-Mauritzsons, Limhamn, Malmö (2st)
-Kattis och Thomas, Wilson Park, Helsingborg (?st)
-Kattis och Thomas, Påarp, Helsingborg (2st)
-Kattis och Thomas, Påarp, Helsingborg (2st)
-Mormor Vivan, Vällinge (1st)
-Mia, Humlegården, Helsingborg (1st)
-Victoria, Ramlösa, Helsingborg (2st)
-Gustav, Markegångsgatan, Helsingborg (2st)
-Anthony, Norra hamnen, Helsingborg (1st)
-Anthony, Olympia, Helsingborg (1st)
-Elisabeth, Folkhögskolan, Leksand (1st)
-Elisabeth, Folkhögskolan, leksand (1st)
-Maja, Folkhögskolan, Leksand (1st)
-Min egen, Folkhögskolan, Leksand (1st)
-Min egen, St. Sigfridsvägen, Växjö (2st)
-Victors, Lysekil (1st)
-Victors, Kortedala, Göteborg (1st)
-Eriks, Örgryte, Göteborg (1st)
-Eriks, centralen, Göteborg (1st)
-Davids, Malmö (1st)
-Christians, Malmö (1st)
-Emils, Kristineberg, Stockholm (1st)
-Emils, Midsommarkransen, Stockholm (1st)
-celines, Midsommarkransen, Stockholm (1st)
-Majas, Vällingby, Stockholm (1st)
-Ians, Stockholm (1st)
-Jesper,s Stockholm (1st)
-Bounce Jessicas Stockholm (1st)
-Viktors, Ramlösa, Helsingborg (2st)
-Elins, Krebo, Växjö (1st)
-Cecilias, Krebo, Växjö (1st)
-Malins, Krebo, Växjö (1st)
-Hannas, Campus, Växjö (1st)
-Astrids, Campus, Växjö (1st)
-Fias, Växjö (1st)
-Robbans, Porsön, Luleå (2st)
-Emmas, Luleå (2st)
-Annas, Centrum, Luleå (1st)
-Erika & Lisettes, Luleå (1st)
-Punktjejen, Stockholm (1st)
-Emilys, stockholm (1st)
-Weya och Tomass, Sundbyberg, Stockholm (1st)
-Mauritzsons, Ramsjö, Ängelholm (1st)
-Ians, Centrum, Helsingborg (1st)
-Robbans, Söder, Helsingborg (1st)
-Elins, Bryggaregatan, Helsingborg (1st)
-Tereses, Centrum, Helsingborg (1st)
-Tereses, Olympia, Helsingborg (1st)
-Niklass, Ramlösa, Helsinborg (2st)
-Christians, Ramlösa, Helsingborg (2st)
-Lars, Ramlösa, Helsingborg (1st)
-Lars kompis, Helsingborg (1st)
-Samuels, Ulricehamn (2st)
-Samuels, Folkhögskolan, Leksand (1st)
-Samuels, Borås (1st)
-Rafaels, Falun (1st)
-Rafaels, Opaltorget, Göteborg (1st)
-Linas, campus, Växjö (1st)
-Philips, Bankogårdsgatan, Helsingborg (2st)
-Philips, Helsingkrona, Lund (1st)
-Fridas, Åkerö, Leksand (1st)
-Marias, Samarkand, Växjö (1st)
-Marindas, Campus, Växjö (1st)
-Catrines, Ramlösa, helsingborg (1st)
-Månssons, Bankogårdsgatan, Helsingborg (2st)
-Teresas & Ellies, SKF, Göteborg (1st)
-Emmas, Maria Park, Helsingborg (1st)
-Wickmans, Dalhem, Helsingborg (2st)
-Roberth, Oslo (1st)
-Carolines, Bankogårdsgatan, Helsingborg (1st)
-Calles, Folkhögskolan, Leksand (1st)
-Ingrids, Påmona, Ängelholm (2st)


Nu har jag säkert missat hälften, men så här många kommer jag på just nu. får bygga på listan efterhand. Varje litet besök har sin historia också, men om ni vill höra dem är en annan sak, haha! Jag ska bespara er! När jag skrivit en siffra inom parentes avser siffran antalet toaletter jag besökt på den platsen, och inte antal gånger jag besökt dem, för det har jag ingen koll på... My god. Störd man är. jaja, Ha det nu underbart, jag ska gå o träna, tjingeling:)

Inga kommentarer: