Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


lördag 6 december 2008

Grafisk design.



GARAMOND är ett typsnitt jag fördjupade mig inom nu när vi har en kurs i grafisk design. Garamond är ett antikvatypsnitt som ursprungligen ritades av Claude Garamond (1480-1546). Garamond är också ett seriff-typsnitt, dvs. ett typsnitt som har så kallade "fötter". Måste säga att den här kursen har varit och är fortfarande jätteintressant och rolig. Bilden här ovanför är min design. den är sparad med standardinställningar för internet (CMYK, 72dpi). I texten står det att människor allt sedan uppfinnandet av det skrivna ordet har använt sig av bokstäver för att måla med sina ord. Det versala G:et ser ut som en pensel som målar, där brödtexten är penselborsten...

1 kommentar:

Helene sa...

Jättefiiin och fyndig!