Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


fredag 11 februari 2011

MAJA


Hej Maja!

Nu är vi många år äldre än när vi först möttes i Leksand. Dagarna har flytt en bi och man står bara förundrad och ser på när livet händer en. Fyra år snart, har vi vetat om varandras existens men ändå så känns du som ett fullkomligt självklar del av mitt liv. Leksand var mitt uppvaknande, ärligt talat minns jag inte vem jag var innan jag kom dit den där sensommardagen och påbörjade vad som för alltid skulle förändra mitt liv. Och där var du. Där fanns många andra också, men där var du. Maja, även om vi inte ses så ofta som vi brukade när förutsättningarna var andra, så är du ändå en lysande stjärna på min himmel, och vad som än händer igår, nu, imorgon och för alltid, så finns jag här för dig. Tusen kramar och grattis på födelsedagen//Henrik

Inga kommentarer: