Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


torsdag 4 november 2010

Tumbling down the rabbit hole.

Får jag vara så här, alltid.
Om jag kvoterar in lite mörker.
Får jag behålla mig själv som jag vill ha mig.
om jag lånar lite mörker.

Sigur Ros - Hafsól får den mörka spegeln i min kopp att öppna sig upp. Jag börjar med att känna med foten. Där är varmt. Jag kliver i med båda fötterna och sätter mig på kanten och andas, andas djupt. Skräck och kärlek. Plötsligt, utan att säga hejdå släppte jag taget och försvann. Sen tumlade jag. Then.I.Tumbled.
.H.

Inga kommentarer: