Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


fredag 19 november 2010

Ej alternat. men internat vore bra prat.

Smiter omkring i en nattetids övergiven gammal fabrikslokal, men känner mig inte ett dugg alternativ, bara ansiktsvettig och magsvullen av yoghurten och mackorna med mjukost. Quickfixes svärmar mig när jag nattskolar, och allt dravvel om hälsa jag övat in på 23 år i livet och ja, en sisådär åtta år på gym och så vidare är lika bortblåst som glädjen i min blick, när jag för en sekund alldeles nu stannade upp i tecknandet för att känna efter i kroppen. hur mår jag, tänkte jag. jag kände ansiktet hänga och två tummar tryckte tinningarna inåt. 23.09, 00.09, 00,39 och (01.46 and counting) är tiderna jag gått från skolan under vecka 46. Så jag har anledning att hänga ansikte. Kaffet är slut i min kopp och nu säger jag tack och adjö. de ihoptejpade a3'orna blir min quickfix inatt. Sen aldrig mer. Jag är stolt och murken. och Nu ringer Emma efter en taxi och ja, godnatt.

Inga kommentarer: