Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


onsdag 17 november 2010

Helgarderad

Rimfrostinramad av en isande yttervärld inmundigas det morgonsvis bortglömda, nyligen förmiddagsblivna kaffeämnet, och jag tänker. Tur att jag trivs med bara en sån sak. Allt behöver inte vara superhäftigt för mi, gråzonen duger fint ibland. Grått är bara tråkigt om du är tråkig. -Sa han resolut, eller knapprade på datorn-skrev och tänkte vidare, och avslutade med en nickning. Nu tar jag det sista i kannan och tillreder mig en ensamlunch i gråzon, med sprakande diton av färg och härligness. Livet enligt tallriksmodellen är utsuddat för att bereda plats åt en utbred skolär-scjälvdisciplin som just nu bulldozrar allt annat. Halsen är en smula rivig men Alicia Keys sköter sångandet åt mig. Caddandet är att konkretisera sina idéfoster till byggplaner, således sover jag drömlöst och djupt. Men gymmet har inga alteregon, jag längtar tills kursslutet på fredag, även om jag vet att hamsterhjulet aldrig slutar. Men just nu finns inte utrymme för att gilla läget och finna rutin, den här gången handlar det om att ge allt och jag har baskimej allt att ge. Tack och förlåt. Tacos? Helgarderat hej. Tjopp//H

Inga kommentarer: