Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


tisdag 17 mars 2009

En vila, tack!



Tjabba! Är i Göteborg för första gången på jättelänge. Det känns redan som om jag fått ett tusen ton kilo energi, ett helt års reserv. tack Victor, du är bäst på energi! Sedan av en slump ringde Oscar på söndagskvällen, och säger att han just kommit till Göteborg han med! Han skulle lämna arbetsprover från leksand till HDK, samma sak som jag gjorde förra året. Tänk att ett helt år har gått. I alla fall så hängde jag med Oscar hela måndagen, vi gick på stan o käkade sushi och sen gick vi till HDK och hälsade på adam som febrilt jobbade med att slänga ihop det sista med sina ansökningar till HDK - designlinjen. Han går redan på HDK men vill byta inriktning. Han arbetade verkligen in i sista minuten. Jag och oscar fick hjälpa honom med de sista grejerna, När klockan var två minuter före inlämningsdeadline var typ hälften av arbetsprovet inte limmat på kartongerna ännu. HAHA, så himla stressat. Så roligt att se dem igen. Adam har skaffat skägg, passar verkligen honom, nu ser han ännu mer Urban-culture ut! Bra bra. Vi tjingade också en snabbis på Calle!
Det känns som om man kan andas i Göteborg. Här finns så mycket utrymme och så många människor man inte känner. Så fort man stiger av tåget, så är det alltid, så forsar en känsla av frid över en som ett monsunregn. Himlen är alltid blå i Göteborg, hur gråmulen den än må vara! Älskar att jag kan fly så här. Ibland tänker jag på människor som jag känner som bor kvar i helsingborg, och kanske aldrig varit utanför skåne, med undantag för mallorca och Gran Canaria varannan vinter. Hur gör de när de vill fly? räcker det alltid med en promenad i Pålsjöskog?..Nä, jag älskar Sverige för mycket för att bara hålla mig till en stad! Äääääälskar!
Nu kommer victor snart hem. Ska hinna läsa lite innan dess. Tusen kramar från GBG. !!!!!!!!!

Inga kommentarer: