Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


fredag 17 april 2009

Affisch!


Sitter med tandborsten i mun och sneglar på de stora tomma dukarna som hånar mig från hörnet brevid fönstret. vad vill ni mig? Kan ni sluta stirra? Tror jag ska binda den stora av dem, bara för att visa vem som är boss! Den mindre av dem ska jag förmodligen måla på lite senare, jag funderar på att måla en text på. Något fyndigt och pop; kanske: PLAY eller BUY eller något annat lättsålt, haha! Mysigt här hemma, men fryser om fossarna. Elementet går på minimum, energihenrik har varit framme igen. Snart kommer han ta över fullständigt. I helgen kommer jag göra skolarbete. Mycket som lockar nu. jag har tusen projekt igång, och förändring är temat. Jag har bland annat gjort en Affisch åt Balettakademien i Göteborg som ska pynta gatorna i dagarna och under HBT festivalen lite senare i sommar. Uppsättningen heter I Det Vilda och är ett körprojekt med temat Eva Dahlgren. Slänger upp Affischen så får ni se själva! Nu ska jag twätta! Kram

1 kommentar:

Betty sa...

Oh Henrik..Att det du skapar ska visas offentligt är verkligen på tiden. Du är bäst, och så effektfull bilden är. det bästa till dej Betty