Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


torsdag 26 februari 2009

Händer mycket.

Hallå! Oj vad det händer mycket roligt nuförtiden. Imorgon är det cocktailparty hemma hos frida och jessica, dresscode gäller! Ska snart prova kostymen och se om den funkar, har fått låna en scarfs av elin att ha runt midjan som en gördel, kanske ska toppa allt med en liten silvrig fluga också. Iaf så ska jag dricka upp min långlagrade skumpa! Inte nog med att det är fest imorgon. I övermorgon kommer farsan upp och hälsar på en snabbis. Det är nämligen så att det är hans födelsedag, så han svänger upp hit med en del prylar som jag behöver ha och så passar jag på att bjuda honom på födelsedagsfika och kanske vill jag även till ikea och handla en till bokhylla för en massa grejer står fortfarande på golvet efter två månader boendes här på krebban. Jag följer med pappa hem till Helsingborg över helgen och njuter över ett miljöombyte jag så väl behöver och förtjänar, växjö är ju sveriges regnigaste stad - dokumenterat är det så! Spännande tider, känner att trycket har minskat på konstfackansökan också, har ändrat inställning lite. Ansökan ska för fanken inte få ta över mitt liv heller! Nä, någon måtta får det vara, så det känns lugnare nu, kanske kan jag till och med unna mig att börja träna igen. jag blev så peppad när Hannabanana i klassen idag sa att hon fick strunta i att göra situps ifall hon ville komma i klänningen hon ska ha imorgon på festen - för mycket muskler. hör på den, jag saknar tiden då jag satte mig själv i första rummet. Dåligt henrik, dåligt. Men nu är det snart Mars och våren är här officiellt, från och med nu är det my way or the highway.
Jag skickade ut en del julkort i julas. Först nu har jag sammanställt alla, tyckte det skulle vara kul att få se dem alla samtidigt bara. Kanske hittar du ditt eget här på sidan:)
Nu ska jag äta lite på min nya ost jag köpte idag (brännvinsost) och så ska jag senare prova kläderna. Vi hörs och syns. Kramar på er där ute i cyberspace!















1 kommentar:

Helene sa...

Det var en ära att få ett så fint konstverk som julkort! Förmodar att Du var stiligast på cocktailpartyt?
Ha en trevlig helg med släkten i Helsingborg! Kram från Lidköping!