Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


lördag 21 februari 2009

Bojkotta plastpåsen!

plastpåsen, you think you need it - sanningen är att du inte alls behöver den, har jag upptäckt. JOY! Som jag ser det finns där två användningsområden för plastpåsar, annat duger de fan inte mycket till; bära hem saker till hemmet, exempelvis mat, och slänga saker i. Ta en ryggsäck eller en tygkasse med dig när du går och handlar, och när du senare skall slänga sopor, använder du istället för plastpåsar, min nya favorit... Gud va töntigt, haha. Men det är faktiskt en favorit för varje gång jag använder dem får jag en bra känsla i magen... De är en rulle med fullständigt biologiskt nedbrytbara plastpåsar jag köpt på ica, fungerar att slänga i komposten om man skulle vilja. Fungerar till alla slags sopor också. Skona heter företaget och dem ligger vid städattiraljerna i icabutikerna. Köp sånna! köp!!!!!! det gör skillnad. Bojkotta plastpåsen helt, det går!

In other news, känner mig lite svimmig idag. Mamma och jag brukar kalla det för huvudvärksväder, lite tryckande sådär. Huvudet känns trött och det känns som om ögonen långsamt borrar sig in i huvudet. Ingenting som inte två portioner gröt kan ordna upp. Humöret är på topp ändå, det är tur man är en smula naiv så man kan skratta åt det hela också. verkligen tur! Bla Bla Bla, nu kom jag inte på fler ursäkter för att slippa åka till skolan och jobba. Ibland önskar man att man hade en sån där Hipp Hipp hejar-klack med sig genom sin morgon så man kunde bli lite mer effektiv, hu jeda! =) Kramar

1 kommentar:

Betty sa...

Huvudvärksväder, eller inteväder: då ingenting är någonting...
Spännande att gå in på din sida. Väldigt fina saker att njuta av. Ses snart. Betty