Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


måndag 26 januari 2009

konstfacksökar tider

Ja, rubriken stämmer. Gud, jag har varit i den här situationen två gånger förrut, detta blir tredje året gillt. En sak har alla gångerna haft gemensamt; stressen. Tempot är långsamt, när det handlar om att producera arbetsuppgifterna. men monteringen och allt det praktiska kommer gå snabbare i år än i fjol och i förrfjol då jag verkligen inte hade en blektjock aning om vad jag pysslade med. Ungefär en och en halv månad kvar tills deadline, och nu; tiotusenkronorsfrågan - Hur känns det? Det känns som om man är mer redo än någonsin, och det känns verkligen som om det är på allvar nu, låntagare som man är. Jag väntar bara på blåpennorna så jag kan börja skissa på alla arbetsuppgifterna. målningarna och teckningarna är också på g. Idag har jag eventuellt gjort en målning. den snabbaste i mitt liv, jag tror det är för bra för att vara sant. Kommer förmodligen vakna upp imorgon och så är den inte lika fin längre, typiskt mig om det skulle vara så. Vi käkade ju sushi häromdagen. När man äter sushi äter man det med pinnar. Pinnarna får man i små pappersförpackningar vid bordet, och pinnarna sitter ihop i par. Drar man isär dem och snittet blir i mitten mellan pinnarna, så betyder det tur. Blir snittet snett och skär genom den ena pinnen mer än den andre betyder det otur. Mina pinnar blev sneda som fanken, en jäkla tur man inte är så skrockfull. Okej, vi har examination på torsdag/fredag igen... två examinationer på två veckor, galet, och jag har inte haft tid att sätta igång med projektet ännu. Det är bara ett kort projekt så jag tror jag hinner ändå. Har en del grymma ideér i huvudet. Nu är klockan mycket, inte för att det hindrat mig förrut, som tex i onsdags då jag dygnade, dvs jag sov ingenting natten mellan onsdag och torsdag, alt för att bli klar med kompletteringsuppgiften i tid. Vilken lycka när det sen var klart. Okej, nu jävlar, full fart som in i helvete den här veckan. Jag är taggad som tusan! kramar!

2 kommentarer:

Helene sa...

Du har talang, kämparglöd och alla förutsättningar för att lyckas!!
-Lycka till och kram!

Betty sa...

Lycka till på examinationerna. Jag bidrar med tankekraft! Känner du?

kramisar