Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


söndag 30 november 2008

1:a advent

Sitter hemma och kränger Lord Of The Rings; The Fellowship Of The Ring soundtracket för första gången på 3 år. Vilka minnen som hoppar fram i skallen. Jag köpte skivan när vi bodde på Lukas gata 5, det gula trähuset på humlegården som låg 50 meter i från resebidragsgränsen, så man fick cykla 6 km till skolan varje morgon i ur o fucking skur. Hände mycket saker i det huset, och under tiden vi bodde där. saknar gymmet vi hade där enormt mycket, yada yada. Vi har bott på många platser vi lindholm/lindell barn. Bankogårdsgatan 62, Elinebergsvägen 4b, Markegångsgatan 41, Markegångsgatan 16, Markegångsgatan 14, Lukas gata 5 och Filbornavägen 4. Ett sju helsickes resande på oss. jag har bott på ett par adresser till: Åkerövägen 21 i Leksand och nu Sankt sigfridsväg 21. Känns som om man bott i flyttlådor de senaste 10 åren! Ingenting blir ändå bankogården likt. Mitt barndomshem. Platsen där vi växte upp. Namedropping: Jä, Stä, Bladd, Jag, Per, Anders, Gervott, Thomas, Mamma, Pappa, Mormor och Morfar, Ingela, Arne, Majbritt, Gunnar, Munschon, skinnjacks-Kalle, Jolla, Tomas, Hanna, Affe, peter, Anette, Melvin, Sabrina, Bayromp och Föräldrarna Ciecek. The names of my childhood. det hände alltid något på bankogården. det var alltid bara att gå ut på gatan, den lugna förortsgatan. Huvudet fullt av minnen. Mördarsnigelsjakten, legolekarna, röda räcerbilen, vattenkrig, snöbollskrig, lådbilar lådbilar lådbilar, cykelklubben, skateklubben, bladeklubben, basket, kraft boll, fotboll, klätterträden, fear factor, bondgården, vitsippeskogen, lerstigen, radiostyrda bilar, kaninerna, poolen, kojorna, kuddkrigen, tv-spel. Sen började staffan gå på Q. han blev 16. Morsan och Farsan skiljde sig, och vi började högstadiet. därefter var ingenting sig likt. Barndomen var över, och en ny tid tog vid. Tiden där det allra underbaraste blandas med det hemskaste. Jag är så oerhört tacksam, jag ler och tänker. Vi hörs! Hej

Annars: Ska på första adventsfika idag, dricka glögg och äta pepparkakor och lussebullar. Ska också göra julkort och läsa innan jag går o nannar ikväll och en ny vecka börjar. take care! Kärlek

Inga kommentarer: