Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


torsdag 18 februari 2010

Ord



Datorn har hittat hem. jag fröjdas av att ha möjligheten till ett socialt liv annat än det med mig själv. Det där med datorlöshet är nog en bättre idé om sommaren, då det inte är förenat med livsfara att gå utomhus för att besöka sina vänner. istappar som faller från 40 meters höjd och köttar folk rakt i huvudena, halvmeterstjocka issköldar över trotoarerna, förtäcka av snö, galna bilister som kör på folk, tunnelbanetåg som stannar i tunnlarna i timmar och en bitande kyla som får till och med den trindaste av oss att rulla tunga av skitnödig frusenhet. Mina tankar går till april och den första dagen utan jacka. Men nu ska jag knipa trut. Blir så trött på att jämnt längta från nuet. Fuck you, mig! Get real. Nu ska jag vara naiv och glad och skelögt älskvärd. Jag spär på illusionen med en propellerkeps och en stor polkagrisklubba. Tankebild - activate. Okej, nu är det On-läge. Ur munnen ljuder min nedrökt-tant-röst och orden skorrar ut i rummet i en oigenkännelig melodi, jag tror jag härmar anita ekberg. Dags att lägga locket på, detta kommer ändå inte sluta väl. Ändock; kärlek!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HOHO! HAHA! Vad bra! Vad go du är! Karlsson på´rökt taket, hejja det skelögda! Men... Lite riv medför liv det å! Haha.. Gött hur som haver att ha dig back!

Anonym sa...

Anonym är Hanna. Ds