Inkommande, utkommande pretentiösa livsdiversen som jag inte skyr göra mig emotionell över i tid och otid, minnen och nytt och overkligt att skramla samman och lämna här, för att våga låta glömma i förtroende. Ett schema över en abstrakt resa i en konkret värld, en odyssé i huvudbry. Välkommen!


söndag 11 september 2011

RYMDEN


Har kommit på en konsekvens. Nu, alldeles just. Det råkar ha blivit som så, helt enkelt, att jag drar mig hit och här till orda när mina invärtes belöningssystem firar. Firar vad som hälst, egentligen. Det är då jag, drar ut vårtan med roten, om en får drista sig till äckliga metaforer. Ja, och just nu är en sådan stund, just nu, ett vaket och fullständigt medvetet tillstånd och allt som finns är de ekande skallrande tonerna från ett pianosolo som klämts in i i slutet av DJn Deadmau5's episka stycke 'Raise your weapon'. Det skallrar. Även när musiken tystnar, och ögonen är fuktiga. Allt är bara... och inom mig känner jag ett klot av sjudande fullständig vilja. Vad jag vill ha, jag tar...and I take it all. Fyller alla skålar. River alla murar. Kliver vidare... RYMD

Inga kommentarer: